Η τελευταία συλλογική μας ιδεοληψία. Ο φρέσκος αποδιοπομπαίος τράγος στον οποίο πλέον φορτώνουμε τα χρονίζοντα, δικά μας ανομήματα. Αυτός φταίει για το ΔΝΤ, για τον τηλεοπτικό εκμαυλισμό των μαζών, για την εθνική μας παρακμή. Αυτός μαζί μ’ εκείνους που μας ψεκάζουνε από μυστηριώδη αεριωθούμενα για να κάμψουν το αγωνιστικό μας φρόνημα. Μαζί με τ’ αντικαβλωτικά που ρίχνουν οι αδίστακτοι καφετεριάρχες στους φραπέδες της φυλής. Τον ψεκασμό της δεσποινίς Ρούλας ή της δεσποινίς Πάνιας δεν τον υπολογίζω. Ο κ. Πρετεντέρης βέβαια δεν είναι αθώος όπως δεν είναι αθώος ποτέ κανένας μοχλός του Συστήματος. Αλλά ούτε κι εκείνοι που δίνουν στο Σύστημα κάλυψη είτε με τη ψήφο, είτε με την ανοχή τους. Όμως από την εποχή που στηλίτευα στο «Αντί» τους ΔΟΛίους και τα παιχνίδια εξουσίας τους, έχει περάσει πολλά βαρύς καιρός. Ο κ. Πρετεντέρης, ευφυής και ευέλικτος, εκ των πυλώνων του Συγκροτήματος, αποδείχθηκε συγχρόνως ο άνθρωπος με τις λάθος επιλογές ή την αδιαλλαξία που συνέτεινε στο μαρασμό του. Από την εποχή του Έβερτ ως τον Βενιζέλο και τη Ντόρα ποντάρει στα κουτσά άλογα της πολιτικής ενώ για ψίχουλα τηλεθέασης δίνει απλόχερα το σοβαροφανές βήμα του σε πλεύρηδες, αδώνιδες και τα λοιπά μπουμπούκια μιας βουλής που μοιάζει όλο και πιο πολύ με κυνοβούλιο. Όπως και ο τόπος με ΕΛΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ. Δεν αναφέρομαι στον Καρατζαφέρη γιατί αυτός είναι αποκλειστικότητα του άλλου λαμπρού χαμαιλέοντος, του Χατζησαρίπολου του κουροπαλάτη (λέξη συνθετική εκ του «Κουρής» και του «Διογένης Παλλάς»). Ο κ. Πρετεντέρης πάντως διαθέτει κοινό νου, στοιχειώδη γνώση της ελληνικής κι εκείνο το κρυόκωλο χιούμορ-υφάκι του Κολωνακίου που μπορεί να διαλύσει τους προγλωσσικούς συνομιλητές του. Ιδιαίτερα εκείνους που αναθεματίζουν το ΔΝΤ λες και δεν εκλιπάρησε η λαοπρόβλητη κυβέρνηση μας την έλευση του ή υπήρχε άλλη, εφαρμόσιμη, λύση αντ’ αυτού. Έτσι, παρά την ιδεολογική μου διαφορά, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω πως δεν έχει πτωχεύσει η Ελλάδα αλλά το διεφθαρμένο χαοτικό κράτος με τους 1.000.000 άχρηστους ή αναξιοποίητους ή υποαπασχολούμενους ή πρόωρα και χαριστικά συνταξιοδοτηθέντες δημόσιους υπαλλήλους του. Ένα συγκεντρωτικό κράτος σοβιετικού στυλ με περισσότερο ελλειμματική και διαπλεκόμενη την καταχρεωμένη τοπική αυτοδιοίκηση. Η πλειονότητα των επικεφαλής της οποίας απλώς διεκπεραιώνουν χρηματιζόμενοι τις «υποθέσεις» των τοπικών μαφιών και έπειτα επανεκλέγονται με τη ψήφο όλων μας. Πράγμα που θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα και τώρα με τρανό παράδειγμα τον παταγωδώς αποτυχόντα, τζάμπα υπερόπτη, ψιψινάκη κ. Κακλαμάνη παρά τη λαμπρή υποψηφιότητα του Γιώργου Καμίνη. Κι γι αυτό φταίει όμως ο Πρετεντέρης. Είναι φως φανάρι. Το πρόβλημα βέβαια της ελληνικής δημοσιογραφίας είναι πολυεπίπεδα δυσώδες και αποτελεί ασφαλώς καίριο παράγοντα της νεοελληνικής τραγωδίας. Υπό την έννοια αυτή αντιλαμβάνομαι γιατί στοχοποιείται έτσι ο εν λόγω κύριος (Ενώ λ.χ. ο αθλιότερος Θέμος και οι πορνοδραστηριότητές του επιβραβεύονται με την ανοχή της άγιας, μέσης, ελληνικής οικογένειας). Ακούω καθημερινά στο ΣΚΑΪ ή στο ΒΗΜΑ FM δημοσιογράφους (;) να διαφημίζουν ξεδιάντροπα είτε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των αφεντικών τους, είτε τα δικά τους «λογοτεχνικά» πονήματα και με πιάνει πονοκέφαλος από αηδία. Μου λείπουν τρομερά ο Καρκαγιάννης, ο Καλλιγάς ή η Ρεζάν, ο Καψής πατέρας. Όμως ο τύπος πληρώνει ήδη ακριβά τα λάθη των πατρώνων του, δηλαδή όλων όσων ανακάτεψαν σ’ ένα χυλό την πληροφορία, την άποψη, την αγορά, την αρπαχτή και την κομματική σπέκουλα. Κάποτε, διαπρεπής πολιτικός με ήθος και ιστορία καυτηρίαζε από το βήμα της βουλής τους ντερμπεντέρηδες και τους εργοδότες τους. Έπειτα πήγε ο ίδιος και έγινε υπάλληλος του Τζίγγερ. Τη συνέχεια την ξέρετε. Μήπως κι γι’ αυτό φταίει ο Πρετεντέρης που είναι βάζελος;
ΥΓ1 Χάρμα ως ηθοποιός ο Κραουνάκης στην Επίδαυρο. Τώρα πρέπει να χορέψει την «Λίμνη των Κύκνων».
ΥΓ2Τους εχθρούς του αμετροεπούς Τσόκλη τους είδαμε. Διερωτώμαι όπως που είναι οι πολυπληθείς φίλοι του. Οι τεχνοκριτικοί, οι τηλεπαρουσιαστές, οι συνθέτες, οι δημοσιογράφοι που κατά καιρούς έχουν εκθειάσει το ίνδαλμά τους απολαμβάνοντας την φιλοξενία του. Αχάριστος κόσμος μαιτρ. Όλα είναι δημόσιες σχέσεις.
ΥΓ3 Την Εθνική Πινακοθήκη πνίγουν η δημοσιουπαλληλική νοοτροπία και η γεροντίλα. Πετσόκοψαν τη θαυμάσια έκθεση του Τσίλλερ για να στριμώξουν το Μετζικώφ και τα εκθαμβωτικά ταμπλώ βιβαντ του. Σαν να μην έφτανε αυτό, η έκθεση διαρκεί ως τις 17 Οκτωβρίου. Ούτε ένα μήνα! Έχει πλάκα ή οργάνωσή τους!
Και για την αμηχανία των αναγνωστών τόσες μέρες, επίσης, φταίει αυτός! [Έτσι για να σπάσει στο πηλίκον των σχολίων ο μηδενικός αριθμός!]
ΑπάντησηΔιαγραφή