Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Ξενάγηση στο Μουσείο Βορρέ - Παιανία

Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου στη 1 το μεσημέρι ο Μάνος Στεφανίδης θα ξεναγήσει όσους βούλονται στην έκθεση ΙΣΤΟΡΙΑ - ΕΙΡΩΝΕΙΑ και την εικαστική παρέμβαση του Άγγελου Παπαδημητρίου ΟΙ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΟΙ.




Ακολουθεί μικρό απόσπασμα από το κείμενο του καταλόγου:
 
[...] Σε σύγκριση με το σήμερα πάντως, εκείνη η περίοδος ήταν έμφορτη γεγονότων και δραστηριοτήτων καθώς για πρώτη φορά η έννοια του συλλέκτη αποσπάται από την οικονομική ολιγαρχία και τη μεγαλοαστική τάξη και απλώνεται σε μεσαία στρώματα είτε ως μόδα είτε ως τύψεις για το, χειροπιαστό, έλλειμμα παιδείας. Οι νέοι συλλέκτες ακολουθούν την φετιχιστική ανάγκη και της τέχνης και της (περι)συλλογής της. Η οικονομική ευφορία των ημερών – τα δύσκολα θα έρθουν αργότερα – θα διευκολύνει αυτό το φαινόμενο προς ανακούφιση ενός μεγάλου αριθμού καλλιτεχνών οι οποίοι βλέπουν το προϊόν τους και να εκτιμάται και να τιμάται από αρκετά έως πολύ ακριβά. Σε βαθμό ώστε το γούστο του αγοραστή να αποτελεί συχνά κριτήριο για τις αισθητικές επιλογές του δημιουργού. Ούτως ή άλλως η λέξη "γούστο" είναι η πιο επικίνδυνη και η πιο υπερεκτιμημένη στο χώρο της τέχνης και της αισθητικής. Εν τέλει γούστο είναι η συνήθεια που δημιουργήθηκε από την επανάλειψη στην πιο εξεζητημένη της εκδοχή. Με άλλα λόγια "δείξε μου το συλλέκτη να σου πω τι είδους καλλιτέχνης είσαι". Όσοι καλλιτέχνες πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν άλλα έργα για την Ιστορία και άλλα για το κοινό απαντώνται οικτρά. Αυτή η δίβουλη σκέψη πάντα τιμωρείται. Η ειρωνεία της Ιστορίας καιροφυλακτεί.

Σε αυτό το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο τοποθετείται η δράση του Μουσείου Βορρέ. Το πλούσιο υλικό των συλλογών, που συγκεντρώθηκε όχι από θεσμική υποχρέωση αλλά από προσωπικό μεράκι, μας δίνει τη δυνατότητα σήμερα να ερμηνεύσουμε, μέσα απ’ αυτό, μιαν ολόκληρη εποχή και μια συγκεκριμένη κοινωνία. Κυρίως γιατί οι συλλογές με τον πλουραλισμό και τη συστηματική αποδελτίωση των εκθέσεων, των εικαστικών παρεμβάσεων κλπ. που τις χαρακτηρίζει, αποτελούν grosso modo τον καθρέπτη του καιρού τους αλλά και του σήμερα. [...]


1 σχόλιο: