Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 8 Μαρτίου 2009

(Τηλε)Ιστορία μου, αμαρτία μου

Η τηλεόραση, και όταν ακόμα σοβαρεύει, βγάζει γέλιο αβίαστο. Μεταμορφώνοντας τους μιντιακούς σταρ που υποστηρίζουν τα καμώματά της σε κλόουν. Εβλεπα -και λυπόμουν- τον υπεύθυνο της σειράς «Οι Μεγάλοι Ελληνες» να αναλύει τα εγχειρήματά του και δεν πίστευα στα αφτιά μου. Εφόσον ανέδειξε στις θέσεις 82, 83, 84 και 85, κατ’ αξιολογική προφανώς σειρά, τους Ιουστινιανό, Λαζόπουλο, Ηρόδοτο, Βέγγο! Αυτοί που είχαν την ιδέα ανεπιγνώστως συνέλαβαν την πιο cult και την πιο post-modern ελληνική κωμωδία! Οπου στον τηλε-πολτό των «Ελλήνων» ανακάτεψαν ό,τι πετάει κι ό,τι κολυμπάει στο μιντιακό μας σύμπαν, επιβάλλοντας στο κοινό την υποχρέωση να κάνει πλάκα. Εφόσον δεν μπορεί, περί πλάκας θα πρόκειται η ψήφος στον Ζαγοράκη, στον «Αγνωστο στρατιώτη», στον Πλάτωνα. (Αφήνω τον Γ. Παπαδόπουλο.) Ο Παλαιοκώστας πάλι καταφανώς αδικείται από τη συγκυρία, εφόσον θα μπορούσε να τα βάλει στα ίσα με τους Βενιζέλο, Μέγα Αλέξανδρο αλλά και τον καταραμένο όφι ακόμη. Μήπως πρέπει για λόγους δικαιοσύνης να ξαναψηφίσουμε; Αν δεν κάνω λάθος, έτσι κάνουν και στο Big Brother. Ετσι χτίζεται κάθε ψευτοπραγματικότητα σήμερα. Πράγμα που θα πει ότι την Ιστορία ας την προσεγγίσουμε με περισσότερο σεβασμό. Προτού εφαρμόσουμε καλλιστεία για τους πρωταγωνιστές της, οφείλουμε να μορφώσουμε και να ενημερώσουμε σχετικά τους «κριτές» τους. Αλλιώς θα ανακατεύουμε εποχές, μεγέθη και αντιλήψεις με μια κουτάλα που από τη μια γράφει «σοβινισμός» και από την άλλη «ηλιθιότητα». Από την άλλη, αφού η κρατική τηλεόραση έχει αναγάγει σε θέσφατο την ψηφοφορία της Γιουροβίζιον, γιατί να μην τη μιμηθεί κι ένα εναλλακτικό ιδιωτικό κανάλι; Πάνω από όλα η ποιότης. Επίσης, πλάκα έχουν και οι «ειδικοί» που καλούνται να υπερασπιστούν τους «Μεγάλους Ελληνες». Τι κρίμα που οι Ροΐδης, Παρθένης, Σκαλκώτας, Μπουζιάνης, Σικελιανός, Σαχτούρης, Πηνελόπη Δέλτα, Χειμωνάς, Κουνέλλης, Κανιάρης δεν είναι μέσα σε αυτούς. Η νοικοκυρούλα ΕΡΤ της Μπήλιως και τα ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΪ δεν έχουν βρει χρόνο να μας μιλήσουν σχετικά. Αφήστε που δεν θέλουμε κιόλας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου