Άν θέλετε να διαπιστώσετε πως λειτουργεί το Σύστημα, αναζητώντας άλλοθι για την ανεπάρκειά του, διαβάστε με προσοχή την παρακάτω ανακοίνωση:
Στις 21 Δεκεμβρίου ο Υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Αντιπρόεδρος Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής θα παρουσιάσουν στο Ίδρυμα Θεοχαράκη το λεύκωμα της Όλγας Τρέμη (sic) “Eλλάς Άνωθεν”.
Τι μαθαίνουμε εδώ;
Πως οι δύο δελφίνοι έχουν και πνευματικές ανησυχίες. Πως η Όλγα όταν δεν τρέμει, γράφει κιόλας (κατά παραγγελίαν όπως θα δούμε!) Τέλος, πως ένας σκηνοθέτης που συνδυάζει το Γκρέκο με το Λαζόπουλο, εύκολα δένει στον ανωτέρω αχταρμά ως ειδικός για το ελληνικόν κάλλος. Λεπτομέρειες: στο πολυτελές λεύκωμα της Μιλήτου, το κείμενο της Τρέμη, είναι μόλις 2 σελίδες ενω οι φωτογραφίες του Γιάννη Γιαννέλου είναι 300! Όμως στη σχετική πρόσκληση ενω φιγουράρουν τα ονόματα όλων των ανωτέρω αστέρων λείπει ο φωτογράφος. Βλέπετε αυτός δεν εμφανίζεται στο Mega.
Όμως το ηθικό σκάνδαλο είναι αλλού. Ο τίτλος “Ελλάς Άνωθεν” ανήκει σε άλλο παλαιότερο βιβλίο, με αεροφωτογραφίες του Νίκου Δανιηλίδη, πρώτου διδάξαντος του είδους, βιβλίο το οποίο έχει πουλήσει 50.000 αντίτυπα και εξέδωσε πάλι η Μίλητος. Σε εκείνο το βιβλίο η δημοσιογραφικη έρευνα ήταν του Τάκη Τσιρτσώνη. Επιπλέον η αρχική ιδέα και ο σχεδιασμός ήταν του γραφίστα Δημήτρη Πληβούρη. Απο όλους αυτούς, στην παρούσα έκδοση, που εν πολλοίς επαναλαμβάνει τις ίδιες πόζες, δεν αναφέρεται κανείς αλλά παίζει μόνο ως μπαλαντέρ που τρέμει...η Τρέμη.
Δεν νομίζετε πως όλα αυτά προσβάλουν και τη δημοσιογραφική δεοντολογία και, κυρίως το καλό γούστο; Τα βιβλία ανήκουν σε όσους τα οραματίζονται και δεν αποτελούν ευκαιρία για εορταστικές αρπαχτές, ή δημόσιες σχέσεις. Η κυρία Τρέμη έπρεπε να είναι πιο προσεκτική με την υπογραφή της. Όσο για τους 2 πολιτικούς, αυτοί έχουν το ακαταλόγιστο. Πάνε όπου τους καλέσουν. Σαν τον Σαρτζετάκη! Αρκεί να εξασφαλίσουν την προβολήν αυτών την επιούσιαν.
Όμως οι καιροί δεν είναι κατάλληλοι για δημόσιες εμφανίσεις. Βλέπετε το γιαούρτωμα ή το λυντσάρισμα παραμονεύουν. Το λεύκωμα πάλι καθεαυτό είναι η αποθέωση της εικόνας σε βάρος του λόγου, δηλαδή ενας αντικατοπτρισμός της εποχής που ζούμε. Η Ελλάδα ως εστέτ τηλεοπτικό προϊόν με τεχνητή τη λάμψη και χωρίς πληγές. Ένα δηλαδή ακόμα πολιτικό-δημοσιογραφικό ψεύδος. Διερωτώμαι πάντως. Η ΕΣΗΕΑ ή ο ΟΣΔΕΛ των πνευματικών δικαιωμάτων τι άποψη έχουν; Θα μου πείτε σιγά μην στάξει η ουρά του... νομικού Βενιζέλου.
Μάνος Στεφανίδης
ΥΓ. Ο πανέξυπνος επιχειρηματίας Νίκος Χαιδεμένος είναι φίλος μου. Φιλτέρα όμως είναι η αλήθεια. Ας προσέχουμε όλοι...
ΥΓ2: Δηλαδή μπορεί να βγεί “Ελληνομουσείον” με άλλον συγγραφέα και μάλιστα με κείμενα μιάμισης σελίδας; Αυτό θα ήταν Άνωθεν ποταμών!
Ξέρετε, η ειδοποιός διαφορά είναι οτι το άνωθεν εδώ χρησιμοποιείται με τη σημασία του υπεράνω και του αφ' υψηλού ομού. Ενώ αντί του τουρκογενούς αχταρμά, ο χορηγός κερνά κοκτέιλ, οπότε να μην το κάνουμε θέμα, ή μάλλον event!
ΑπάντησηΔιαγραφή[Τώρα γιατί το άλλο μου ήρθε στο νου, το γαλλικό ,με τον τόνο στο e, καλύτερα να μην ψάξω να βρω...]
Pes ta re anthrwpe... Epitelous kai mia fwni logikis se afton ton vourko!
ΑπάντησηΔιαγραφή