Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019

Σκέψεις με αφορμή ένα κρυμμένο γλυπτό







Σ' ένα πλάνο όλη μας η ένδεια, κρατική και κοινωνική. Αισθητική και πολιτική. Μια εικόνα άκρως προσβλητική που όμως μοιάζει να μην απασχολεί κανέναν. Ούτε και να ενοχλεί υπεύθυνους κι ανεύθυνους. 
Το κονστρουκτιβιστικής αισθητικής γλυπτό του, σταθερά αδικημένου από τον Δήμο Αθηναίων, Γιώργου Ζογγολόπουλου έχει τοποθετηθεί εδώ και δεκαετίες μέσα σε μια μικρή, πράσινη ζούγκλα. Απέναντι από την είσοδο της Εθνικής Πινακοθήκης. Ώστε να εξαφανίζεται γλυκά! Στήθηκε για να μην φαίνεται. Έτσι αποφάσισαν αι υπηρεσίαι! Και μάλιστα το τοποθέτησαν πάνω σε μια βάση από μαρμαράκι νεκροταφείου!  Είναι η αντίληψη που έχουν αι αρχαί περί γλυπτικής! Απέναντι, συνεχίζεται η παραμόρφωση ενός ιστορικού, μοντερνιστικού κτηρίου του αθηναϊκού κέντρου από τις μεταμοντέρνες πλην ατελέσφορες όσο και πανάκριβες παρεμβάσεις. Τι καταστροφή! Ανάλογη με το κτήριο του Ζενέτου που μεταποιήθηκε στο γνωστό σάντουιτς του κακορίζικου ΕΜΣΤ. Το κτήριο - τέρας δηλαδή που έχει είσοδο - έξοδο απευθείας σε λεωφόρο ευρείας κυκλοφορίας! Αλλά δεν έχει διευθυντή!
Νομίζω πως αν γκρεμίζαμε και ξαναχτίζαμε τα δύο αυτά κτήρια εξ αρχής, θα τελείωναν και πιο γρήγορα και θα στοίχιζαν πολύ λιγότερο. Και θα κέρδιζε κι η δημιουργική αρχιτεκτονική εκτός των εργολάβων. Αλλά έτσι είναι το κράτος. Κιμπάρικο! Και με αισθητική πάνω από όλα.

ΥΓ. 1 Μία είναι η λύση: Να συγκροτήσει η Μυρσίνη νέα επιτροπή και να εξαγγείλει διεθνή διαγωνισμό για την επανεξέταση όλων των πιστοποιητικών αριστεροφροσύνης των γλυπτών της χώρας. Με τον κ. Ανδρεαδάκη επικεφαλής επειδή έχει διεθνή παρουσία.

ΥΓ. 2 Στην δεύτερη φωτογραφία προσέξτε το κιγκλίδωμα που περιβάλλει τον ερειπιώνα της Πινακοθήκης. Δείχνει, τάχα μου, τους θησαυρούς της! Δηλαδή έναν - κακό - ελληνοκεντρικό, ψευδομοντερνιστικό πίνακα του καλού ζωγράφου Χρίστου Καρά εκθέτοντας τον πρεσβύτη καλλιτέχνη ανεπίτρεπτα. Το αλά Μοντριάν όμως φόντο της σύλληψης είναι όλα τα λεφτά. Θυμίζουμε ότι εκτός από τον Πικάσσο εκλάπη και Πιετ Μοντριάν! Εκλάπη και Βικτόρ Μπροναίρ! Έργα τα οποία δεν είχαν ποτέ εκτεθεί από την Λαμπράκη και εξετέθησαν άπαξ στην μοιραία έκθεση των θησαυρών των υπόγειων! Εξετέθησαν μόνο και μόνο για να κλαπούν. Μπράβο στους υπεύθυνους! Μπράβο στους εισαγγελείς! Ζούμε για να ξαναδούμε το Μαρινάκι υπουργό, με εντολή Παυλόπουλου και Τσίπρα. Τί, μόνο ο Τέρενς;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου