Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

(ΞΑΝΑ)ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΕ Για την ακαδημαϊκή σας αξιοπρέπεια


Στον Πλάτωνα Μαυρομούστακο


"Ο Δάσκαλος", από το μουσείο του Θ. Παπαγιάννη στο Ελληνικό Ιωαννίνων



-Ποιος είναι ο νέος ορισμός της υποκρισίας;
-Να μην χαθεί το εξάμηνο!

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο δωρεάν και το τζάμπα; Νομίζω ότι υπάρχει και δεν είναι μόνο αισθητικού επιπέδου. Το τζάμπα κοστίζει πολύ ακριβά. Για παράδειγμα το δημόσιο πανεπιστήμιο θεωρείται μεν ότι παρέχει δωρεάν παιδεία ως δημοκρατικό και κοινωνικοπολιτικό κεκτημένο αλλά στην πράξη αποθεώνει το “τζάμπα”, δηλαδή λειτουργεί ως προϊόν πολιτικάντικου συμβιβασμού και διαρκών εκπτώσεων σύμφωνα με τις οποίες οι καθηγητές υποκρίνονται ότι διδάσκουν και οι φοιτητές ότι διδάσκονται αλλά στην ουσία και οι δυο πλευρές ενδιαφέρονται για τις νομιμοποιητικές αμφοτέρων, εξετάσεις και για την θεατρικότατη παροχή πτυχίων άνευ αντικρίσματος. Όσοι μάλιστα αγωνίζονται ηρωικά -και είναι πολλοί- για ένα τέτοιο “δωρεάν και δημόσιο πανεπιστήμιο” ανοίγουν τον αναπόφευκτο δρόμο στο ιδιωτικό το οποίο πια φαντάζει ως η πιο ρεαλιστική λύση και για γονείς και για φοιτητές. Τόσο έχει ευτελισθεί δυστυχώς η ακαδημαϊκή διαδικασία με τα τελευταία άθλια γεγονότα να είναι άλλη μια απόδειξη αυτού του ευτελισμού. Μετά από τρεις μήνες αδράνειας και παράλυσης, όλοι μοιάζουν ευτυχείς με τις εξελίξεις παρότι μια ακόμη χρονιά χάθηκε γελοιωδώς πριν καν αρχίσει.
Ο υπουργός παιδείας, μετά από απίστευτες κωλοτούμπες, ολιγωρίες, φαρισαϊσμούς, πήρε τα πάντα πίσω και, αντί να παραιτηθεί ως αποτυχών -κυρίως γιατί διέλυσε το νόμο Διαμαντοπούλου-, επιχαίρει προφανώς διότι διατήρησε αλώβητες τις πανεπιστημιακές κλίκες, δεν αξιολόγησε ως όφειλε τους εργαζόμενους στα ΑΕΙ, νομιμοποίησε τους “παραθυράτους” και υποβίβασε τους προσοντούχους, ακύρωσε στην πράξη τα, δικά του, συμβούλια σχολών και συνέχισε το διοικητικό μεσαίωνα των πανεπιστημίων, συναλλασσόμενος με τους φοιτητοπατέρες-πρυτάνεις τους των οποίων τη θητεία και επιμήκυνε. Ούτε κάθαρση των οικονομικών σκανδάλων, ούτε ορθολογική διαχείριση, ούτε εξάλειψη του νεποτισμού, ούτε απόδοση λογαριασμών, ούτε αξιολόγηση, ούτε στοιχειώδης αξιοκρατία. Απλώς μικροσυναλλαγές και μάλιστα εις βάρος των αληθινά αξίων. Και μόνο για αυτά ο υπουργός θα έπρεπε να παραιτηθεί αμέσως. Επειδή χρεώνεται με μια τεράστια αποτυχία εις βάρος χιλιάδων πολιτών. Ή, έστω, να τον παραιτήσουν. Ιδιαίτερα μετά τη φαεινή του ιδέα-νομοθετική ρύθμιση περί σωτηρίας του εξαμήνου και δικαιώματος των διπλών εξετάσεων τον Φεβρουάριο η οποία υποβιβάζει στο μη περαιτέρω τα ΑΕΙ μεταμορφώνοντάς τα σε ταχυδρομεία αποστολής πτυχίων. Ενώ καταντά τα πτυχία άνευ αντικειμένου κουρελόχαρτα.
Το τζάμπα λοιπόν και η αισθητική του επικράτησαν πλέον πανηγυρικά. Είναι φανερό. Το τζάμπα κοστίζει πολύ ακριβά. Έστω κι αν μοιάζει κανείς να μην έχει χάσει τίποτε σε αυτήν την αφασική κοινωνία των συμβολικά τζαμπατζήδων. Μπακάλικες λογικές τεκμαίρουν πως “ούτε γάτα, ούτε ζημιά”, οι τζάμπα μάγκες σεμνύνονται, σαιξπηρικώ τω τρόπω, πως “τέλος καλό όλα καλά” μόνο που η κρίση στην ανωτάτη παιδεία, με τέτοια πολιτική και ακαδημαϊκή ηγεσία, δεν έχει τέλος...

ΥΓ. 1 Τι θα γίνει τελικά με τους καταβληθέντες μισθούς των απεργών; Ο κ. Υπουργός είχε δηλώσει πως θα τους κόψει αναδρομικά. Ποια είναι η τελευταία εκδοχή του δράματος;

ΥΓ. 2 Από την τραγωδία των πανεπιστημίων με τον (ξανα)χαμένο ανεπιστρεπτί χρόνο σπουδών ας βγάλει επιτέλους κάποια συμπεράσματα και η Αριστερά. Ο κομματικός εναγκαλισμός των σχολών δεν στραγγαλίζει μόνο την εκπαιδευτική ελευθερία αλλά καταστρέφει (ξανά) μια ολόκληρη γενιά. Από τις στρατιές των ημιμαθών πτυχιούχων και των απελπισμένων αγραμμάτων μόνο οι εργοδότες επωφελούνται.

ΥΓ. 3 Δεν είναι πάντα ναρκισσιστικός ο λόγος του Τατσόπουλου. Κι ούτε είναι a priori λανθασμένος επειδή δεν αρέσει σε κάποια κομματόσκυλα.

ΥΓ. 4 Κάποτε η Αριστερά διέθετε λάμψη. Σήμερα τη διαχειρίζονται μερικοί αλαμπείς που απλώς ζηλεύουν την λάμψη των άλλων. Και πέθανε κι ο Φώσκολος....

ΥΓ. 5 Σε θεατρική τουρνέ στα εξωτερικά βρίσκεται ήδη ο πρύτανης. Ξέρετε, εκείνος ο ανέκαθεν δεξιούλης που προσφάτως το παίζει αριστερούλης, ελέω Αλέξη. Και το πανεπιστήμιο; Ποιο πανεπιστήμιο;

Μάνος Στεφανίδης
επ. καθηγητής του (κλειστού) Πανεπιστημίου Αθηνών

5 σχόλια:

  1. Αν ο σύριζα είχε μερικούς Τατσόπουλους,ίσως τον ακολουθούσα,ενω τώρα τον φοβάμαι.Βέβαια,ο Τατσόπουλος έχει έναν έντονο και ενοχλητικά αυτάρεσκο λόγο μερικές φορές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Καθηγητά,
    Θα ήταν άκρως διαφωτιστική η τεκμηρίωση του ισχυρισμού σας ότι ο Πρύτανης κ. Πελεγρίνης υπήρξε κάποτε "δεξιούλης".
    Ευχαριστώ,
    Ένας αναγνώστης και φοιτητίσκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχάς οι χαρακτηρισμοί αριστερούλης ή δεξιούλης δεν είναι αρνητικοί. Ξέρω τον Θεοδόση χρόνια, εκτιμώ το καλλιτεχνικό του ταμπεραμέντο αλλά δεν τον θυμάμαι ποτέ σε αγώνες της Αριστεράς. Εξ όσων γνωρίζω, δεν έχει ποτέ ενταχθεί σε κάποιο κόμμα της Αριστεράς ενώ ο δημόσιος λόγος του υπήρξε πάντα mainstream και politically correct. Μη ξεχνάτε ότι η θεατρική του καριέρα ξεκίνησε από το Μέγαρο και τον ΔΟΛ με το πρόγραμμα MEGARON PLUS του Τατούλη. Ξέρω επίσης ότι στις πρυτανικές εκλογές τον υποστήριξαν η μισή ΔΑΠ και η μισή Αριστερά. Προσωπικά απεχθάνομαι τους δημόσιους εναγκαλισμούς και ασπασμούς με πολιτικούς αρχηγούς ή κομματικές νεολαίες. Η τρέχουσα συγκυρία έφερε κοντά Πελεγρίνη και ΣΥΡΙΖΑ. Άποψή μου, πρόκειται για ευκαιριακή σχέση, κυρίως γιατί αμφότεροι δεν αποσκοπούν στην αναβάθμιση του πανεπιστημίου αλλά σε προσωπικά κέρδη. Δεξιά υπήρξε ανέκαθεν και γνωστή καθηγήτρια της φιλοσοφικής, ηγερία σήμερα της "επανάστασης" , που κατεβάζει τους διακόπτες για να μην συνεδριάζει το συμβούλιο της σχολής. Προσωπικά, δεν μ' ενδιαφέρουν τέτοιοι "ταλιμπάν" αριστεροί. Προσωπικά με θλίβει έως θανάτου το κλειστό πανεπιστήμιο. Για το οποίο βεβαίως κάποιοι φταίνε. Ούτε είναι λύση ο λαϊκισμός και το χάιδεμα ανθρώπων που πληρώνονται από το πανεπιστήμιο χωρίς να εργάζονται εις βάρος των πολλών άξιων. Απολιτίκ είναι μάλλον ο κ. Πρύτανης αν δεν είναι αριστερούλης ή δεξιούλης.

      Διαγραφή
    2. Κύριε Καθηγητά,

      Ευχαριστώ για την απάντηση.

      Εμείς, αντίθετα, γνωρίζομε και μάλιστα καλά έναν Πελεγρίνη αριστερό και αγωνιστή της δημοκρατίας.

      Με εκτίμηση,
      Φοιτητίσκος και αναγνώστης

      Διαγραφή
    3. Λυπάμαι αλλά πρόκειται απλώς για δηλώσεις. Για μένα αριστερός είναι εκείνος που δεν προτάσσει το ατομικό αλλά το συλλογικό, που δεν χαϊδεύει αυτιά αλλά τα τραβάει κιόλας, που δεν χρησιμοποιεί τη θέση του για να κάνει θεατρική καριέρα, που δεν υπερασπίζεται τραμπούκους στο όνομα της δημοκρατίας, που δεν νομιμοποιεί ψηφοφορίες δια βοής ή δια ανατάσεως της χειρός επειδή κάποιοι φοβούνται να στήσουν κάλπη. Διερωτώμαι τι έκανε ο πρύτανης που κι εγώ ψήφισα για να ξεβαλτώσει το διαλυμένο πανεπιστήμιο, ποια κονδύλια από το ΕΣΠΑ εξασφάλισε, ποια οικονομικά σκάνδαλα του σκανδαλώδους ΕΜΚΕ αποκάλυψε, ποιους παρανομούντες διπλοθεσίτες υπαλλήλους παρέπεμψε, ποια πρόσωπα από αυτά που λυμαίνονται από χρόνια το πανεπιστήμιο απομάκρυνε; Εκτός και αν είναι αριστερό και δημοκρατικό να δηλώνεις "Δεν εφαρμόζω το νόμο" και να το εφαρμόζεις επιλεκτικά. Επίσης να καλύπτεις τον απίστευτο νεποτισμό, την οικογενειοκρατία και τα ρουσφέτια των πέντε ανθρώπων που διοικούν το ΕΚΠΑ ευλογώντας συγχρόνως τα εκατοντάδες(!) πλαστά βιογραφικά που υπέβαλαν οι εργαζόμενοι υποστηρίζοντας, όλοι, πως πέρασαν με τον ΑΣΕΠ ενώ απλώς επωφελήθηκαν του δεξιού νόμου του δεξιού Παυλόπουλου. Στο ΕΚΠΑ δεκαετίες γίνεται πανηγύρι τρωκτικών οι πάντες γνωρίζουν και ουδείς μιλάει. Ο κ. πρύτανης ασχολείται με το θέατρο ενώ στα παρασκήνια κάποιοι εξακολουθούν να θησαυρίζουν χρησιμοποιώντας τον αγώνα των υπολοίπων. Τέλος, τι άθλιο κακόγουστο έντυπο το "Εδώ Πανεπιστήμιο"! Ολόκληρο πανεπιστήμιο και να βγάζει έντυπο αντάξιο της Αυριανής! Ο πρύτανης αποδεικνύεται, φευ, ανεπαρκής και ο α λα καρτ αυταρχισμός ή η μικροπολιτική του Αρβανιτόπουλου δεν τον απαλλάσσουν από τις δικές του ευθύνες
      Όχι αγαπητέ φοιτητίσκε, δεν είναι αριστερό και αγωνιστικό να στηρίζεις μειοψηφίες και να μην θες να αλλάξει τίποτε στο τόσο απαρχαιωμένο πρώτο ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας. Προσωπικά αγωνίζομαι για ένα ανοιχτό προοδευτικό πανεπιστήμιο με πρωταγωνιστές του τους φοιτητές, την έρευνα, τις ανοιχτές διαδικασίες, την αξιοκρατία, τη πειθαρχία, τον ελεύθερο διάλογο, και την εμμονή στην κατάκτηση της επιστημονικής γνώσης. Επίσης η Αριστερά που οραματίζομαι θα απομακρύνει τα κομματικά μαγαζάκια από τα πανεπιστήμια και τη συναλλαγή κάτω από το τραπέζι ανάμεσα σε διδάσκοντες και διδασκόμενους. Είμαστε δάσκαλοι και όχι μαθητοπατέρες.

      Διαγραφή