Απ' τα Χανιά ξεκίνησες
όμοιος με Βενιζέλο
και την πατρίδα έσωσες
έτσι, με το “έτσι θέλω”!
Πιθανή μαντινάδα που θα γράψει ο Σμαραγδής για τον Σταύρο οψέποτε...
Άλλη παραλλαγή της ίδιας ιδέας:
Απ' τα Χανιά ξεκίνησες
όπως ο Λευτεράκης
και το “Ποτάμι” κύλησε
κι όλοι σε αγαπάμε!
Την έκανα πιο άτεχνη για να μοιάζει περισσότερο με το στιλ του ποιητή.
Με όλα αυτά θέλω να δείξω πόσο καλές είναι οι επιλογές Σαμαρά: Από Μπαλτάκο σε Σμαραγδή και από Κακαβά (τον αναπληρωτή διευθυντή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου) σε Λαμπράκη-Πλάκα (την αιωνόβια διευθύντρια της κλειστής, για πάρα πολύ δυστυχώς, Εθνικής Πινακοθήκης).
Πιο συγκεκριμένα: ΔΕΝ έπρεπε ν' αρχίσουν έργα για επιπλέον όροφο στην Πινακοθήκη επειδή το κτήριο του '60 είναι θεμελιωμένο πάνω στον Ιλισσό και έχει τεράστιο, στατικό πρόβλημα. Το ξέραμε από τότε και γι αυτό οι μελετητές (Μυλωνάς, Φατούρος, Αντωνακάκηδες) δεν το αποπεράτωσαν.
Σήμερα, παρά τους μεγαλεπίβολους σχεδιασμούς κατάλαβαν ότι η δαπάνη που απαιτείται θα είναι πολύ πιο μεγάλη της προϋπολογισμένης. Ζήσε Μάη μου! Δηλαδή θα χρειαστεί κι άλλο ΕΣΠΑ συν τη χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχου. Συμπέρασμα: Η μεγαλομανία της κ. Μαρίνας μάς αποστερεί την Πινακοθήκη. Ή, αλλιώς, το “Ποτάμι” του Θεοδωράκη περνάει από κάτω!
ΥΓ. 1 Τι έχει γίνει με τον κλεμμένο Πικάσο και τον Μοντριάν; Το ρωτώ εγώ γιατί οι σεμνοί δημοσιογράφοι του ΣΚΑΪ απέφυγαν να το ρωτήσουν όταν τις προάλλες η κ. Μαρίνα τους ξεδίπλωνε γλαφυρά το ζακχαρόπηκτο όραμά της για το μέλλον.
ΥΓ. 2 Ευτυχώς που μας πέτυχε το κτήριο του ΕΜΣΤ, στο πρώην κολοβωμένο ΦΙΞ. Αναιβαίνοντας τη Συγγρού βλέπει κανείς την αδρή και λιτή μορφολογία του Ζεννέτου. Κατεβαίνοντας τη Χαμοστέρνας, χαίρεται το αθάνατο ελληνικό ρουστίκ και το στιλ Αράχοβας με τις ένθετες, διακοσμητικές, κίτρινες πέτρες! Sic! Μπορεί το μουσείο να μοιάζει με σάντουιτς λόγω συμβιβασμών, η κόκκινη, όμως, είσοδός του είναι όλα τα λεφτά. Τρέμε Frank Gehry και Μπιλμπάο! Η Αθήνα πλέον διαθέτει το ασκημότερο, δηλαδή το πιο αμήχανο, που θα πει το πιο δειλό, μουσείο μοντέρνας τέχνης στο κόσμο.
ΥΓ.3 Όχι, για την εξίσου αιωνόβια διευθύντρια του ΕΜΣΤ δεν ευθύνεται ο Σαμαράς αλλά ο αντιπρόεδρός του, ο κ. Βενιζέλος, ο εισηγητής του “Πολιτισμού των Πολιτισμών” αν ενθυμείστθε οι μεγαλύτεροι.
ΥΓ. 4 Κι άλλη παγκόσμια πρωτοτυπία: Το μουσείο το στήνει μόνη της η διευθύντρια χωρίς καλλιτεχνική επιτροπή και λοιπούς ενοχλητικούς επιμελητές. Το τι θα παρουσιάσει το ξέρει μόνο ο Θεός, ο Παναγιωτόπουλος (αυτός ο ημίθεος), η κα Σάλλα (σύζυγος του πραγματικού θεού) και η ψυχή της...
ΥΓ. 5 Για την άλλη κορυφαία επιλογή του Χατζάκη στο Εθνικό θα τα πούμε άλλη φορά.
ΥΓ. 6 Δείτε οπωσδήποτε την ταινία animation “Από τη Γη στη Σελήνη” του Άγγελου Σπάρταλη και χαρείτε τις μυθικές φωνές του Σαββόπουλου, του Ψαραντώνη, του Βακούση κλπ. Πρόκειται για μια προσπάθεια géniale που παντρεύει τη ζωγραφική με το σινεμά και ελληνικό μας τρόπο με την διεθνή αβαντγκάρντ. Και το κυριότερο: Όλοι δούλεψαν αφιλοκερδώς, η ταινία είναι κυριολεκτικά χειροποίητη και ωστόσο λάμπει έστω και αν δεν έχει χορηγηθεί από κάποια τράπεζα ή δεν στηρίζεται από το ΥΠΠΟ. Στοίχημα: Ο Σπάρταλης δεν θα εκτίθεται στο ΕΜΣΤ. Απλώς θα εκθέτει τους υπεύθυνούς του. Επειδή η σύγχονη τέχνη μας μοιάζει συχνά μ' ένα βουβό ποτάμι που τρέχει ανεξέλεγκτο κυριολεκτικά κάτω από τα πόδια των “επισήμων” και των “ειδικών”.
ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου