Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009

Προς Αντώνη Σαμαρά ανοιχτή επιστολή

Παρότι πιστεύω πως μας ήρθατε στον Πολιτισμό από καραμπόλα, καλώς ορίσατε! Εξάλλου, έτσι συμβαίνει συνήθως, αν πάρουμε τους προκατόχους σας έναν έναν. Με ύστατο τον αγαπητό Michel, ο οποίος είχε δηλώσει κατά την παραλαβή του από τον Βουλγαράκη πως «πρόλαβε να τα κάνει όλα εκείνος και δεν άφησε τίποτα γι' αυτόν». Ισως έτσι εξηγείται τώρα η απραξία του ιδίου αλλά και η «πολυπραγμοσύνη» του Μπομπ (Σφουγγαράκη). Εν ολίγοις, έρχεσθε σε έναν πολύπαθο χώρο, τον οποίο οι επικεφαλής του εισπράττουν σαν ευκαιρία για κοσμικές φωτογραφήσεις σε πρεμιέρες ή εγκαίνια. Από την άλλη, η έλλειψη οράματος -εκτός από την έλλειψη χρημάτων- είναι ψηλαφητή. Περίμενα, που λέτε, από μία κεντροδεξιά κυβέρνηση να επιμείνει στην προβολή της εγχώριας παράδοσης. Αντ' αυτών βρήκα σπασμωδικές κομματικές σπέκουλες και μεγαλοστομίες άνευ αντικρίσματος. Θυμάστε την Ακαδημία Τέχνης, την Ανώτατη Σχολή Θεάτρου, το Ελληνικό Κονσερβατουάρ Μουσικής - πονεμένες ιστορίες. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης; Σέρνεται από υπόγειο σε υπόγειο. Η Εθνική Πινακοθήκη, πάλι, χωρίς νέα πρόσωπα και φρέσκες ιδέες παρακμάζει. Ερώτηση: Είναι σωστό η θητεία των διευθυντών μουσείων να ανανεώνεται απευθείας από τον υπουργό και να μην προκηρύσσεται ανά πενταετία η θέση; Δηλαδή, γιατί να μην ισχύει και στα μουσεία το καθεστώς των πανεπιστημιακών εκλογών; Κι ενώ ο κ. Λιάπης νομοθέτησε τα ανωτέρω απαράδεκτα, ξέχασε, έως αυτή τη στιγμή, να προκηρύξει τις διαδικασίες συμμετοχής μας στην Biennale Βενετίας που θα γίνει σε πέντε μήνες! Πρόκειται για την ίδια εκδήλωση στην οποία πρόπερσι είχα προτείνει το μεγαλύτερο καλλιτέχνη της ελληνικής διασποράς, τον Λουκά Σαμαρά, αλλά η επι-ντροπή του κ. Σφουγγαράκη επέλεξε αντ' αυτού. Γουλιμήν. Επίσης, αγαπητέ υπουργέ, τη γενικότερη κοινωνική κρίση βιώνουν το Εθνικό Θέατρο και η Λυρική Σκηνή. Ενώ η πολύπαθη ΚΟΑ δεν έχει χώρο για πρόβες. Οι καλλιτέχνες-επιχειρηματίες του εαυτού τους αντιμετωπίζουν το ΥΠΠΟ σαν τράπεζα πολιτιστικού χρήματος. Επιδοτούμενη δηλαδή Τέχνη στην οποία οργανώνει έκθεση-εκδήλωση κ.λπ. μόνο όποιος διαθέτει χορηγό. Αφησα για το τέλος την Αρχαιολογική Υπηρεσία, που χρειάζεται εκ βάθρων ανανέωση και το πρόγραμμα ανασκαφών που χρήζει γενναίας ενίσχυσης. Οσο για το νέο Μουσείο Ακροπόλεως, δεν χρειάζεται παράτες εγκαινίων αλλά αποτελεί από μόνο του παγκόσμιο γεγονός που δίνει στη χώρα ένα διαβατήριο για να μπει η Αθήνα στο παγκόσμιο δρομολόγιο Τέχνης. Τόλμη χρειάζεται. Εφόσον ο πολιτισμός ακμάζει και με τα ελάχιστα πράγματα. Και πυροδοτείται από γνώση και ευαισθησία.

2 σχόλια:

  1. "και πυροδοτείται από γνώση και ευαισθησία"
    Και τα δυο εν ανεπαρκεία...
    Δυστυχώς!
    Κι αυτός, όπως και οι προκάτοχοί του, δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δείτε λοιπόν πως κυβερνούν την χώρα, Ποιες μεθόδους υψηλής κατάρτισης χρησιμοποιούν για να καθίσουν στις καρέκλες τους παίζοντας τους δημοκράτες και τους σωτήριες το έθνους, ενώ στην πραγματικότητα είναι βλαχοδήμαρχοι.

    Αυτοί που κατεβάζουν τους κρατικούς κουκουλοφόρους τους για να επιβάλουν την «τάξη», την δική τους «τάξη», της μίζας, της διαφθοράς, της αρπαχτής, έτσι όπως εξηγεί και αναφέρει το έγγραφο του Βρετανικού υπουργείου εξωτερικών.

    Το έγγραφο που φέρει το τίτλο «The rousfeti system» είναι μια εμπιστευτική αναφορά του Βρετανού ακολούθου στην Ελλάδα R.O. Molis, και εστάλη στο βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, αναφέρει τον τρόπο που λειτουργεί το Ελληνικό πολιτικό σύστημα.
    Η πρόσβαση στα βρετανικά αρχεία μετά την πάροδο 20ετιας επιτρέπεται και έτσι προκύπτει το κείμενο...

    Ο Βρετανός ακόλουθος της πρεσβείας R.O. Molis το 1978 ένα είχε γεύμα με το Σαμαρά, και εκείνος του εξιστόρησε ένα περιστατικό για να τον μπάσει καλύτερα στον ελληνικό τρόπο σκέψης του πολιτικού κατεστημένου.

    Όταν λοιπόν ο Σαμαράς ήταν στην Αμερική και συνόδευε τον τότε πρόεδρο της δημοκρατίας Καραμανλή έλαβε ένα επείγον τηλεγράφημα από την οικογένεια του που μένει στην Πύλο.
    Η Πύλος ανήκει στην εκλογική περιφέρεια του Σαμαρά, και από τους 650 ψηφοφόρους του χωριού ο Σαμαράς παίρνει 640 ψήφους.

    Στην Πύλο λοιπόν υπήρχε μια θέση κενή για τον Ταχυδρόμο του χωριού. Και όπως εξηγούσε το τηλεγράφημα τη θέση αυτή κατάλαβε ένας χωριανός τους, τον οποίο όμως διόρισε ο άλλος βουλευτής της Ν.Δ. Αναστασόπουλος.
    Τον Αναστασόπουλο τον μισούσε ο Σαμαράς, όπως εξηγεί ο ίδιος στο Βρετανό ακόλουθο, γιατί έλεγε σε όλους ότι ο Σαμαράς είναι ομοφυλόφιλος.
    Έτσι λοιπόν, κατά τα λεγόμενα του Βρετανού ακολούθου, ο ταχυδρόμος πήγαινε σε όλους και τους έλεγε ότι την θέση του την εξασφάλισε ο Αναστασόπουλος και όχι ο Σαμαράς .

    Μάλιστα η οικογένεια του Σαμαρά τον συμβούλευε να «μιλήσει» στο τότε υπουργό επικοινωνιών για να αλλάξει την απόφαση και να απολύσει τον ταχυδρόμο που διόρισε ο «αντίπαλος» βουλευτής.

    Ο Σαμαράς δεν είχε πολλές επαφές με τον υπουργό και έτσι επέλεξε να μιλήσει στον Αλέκο Καραμανλή, αδελφό του τότε προέδρου, ο οποίος μάλιστα ήταν υπεύθυνος για την υπουργοποιήση πολλών βουλευτών μεταξύ των οποίων και ο υφυπουργός επικοινωνιών Μούτσιος.

    Στην συζήτηση λοιπόν ρωτάει ο Σαμαράς τον Αλέκο Καραμανλή πως θα αισθανόταν η οικογένεια Καραμανλή αν διοριζόταν ως ταχυδρόμος στις Σέρρες κάποιος που δεν ήταν προστατευόμενος της οικογένειας Καραμανλή.

    Στην συνέχεια ο Αλέκος Καραμανλής που πείσθηκε από αυτό το «επιχείρημα» έπιασε και μίλησε στον υφυπουργό Μουτσιο, που εξ΄ αιτίας του πήρε αυτό το πόστο, και του ζήτησε να απολυθεί ο ταχυδρόμος που διόρισε ο αντίπαλος βουλευτής του Σαμαρά, υπόψη ότι και οι δυο ήταν βουλευτές της Ν.Δ., και στην θέση του να τοποθετηθεί κάποιος άλλος που θα ήταν επιλογή του Σαμαρά, όπως και εγένετο

    Αυτά λέει το εμπιστευτικό έγγραφο του Βρετανού ακολούθου και περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο το αξιοκρατικό σύστημα στην Ελλάδα, και την έκπτωση και χρεοκοπία της πολιτικής. Εδώ βλέπεται σε μια επιστολή όλη την υποκρισία και όλη την κατάντια της σημερινής Ελλάδας.

    Οι περαιτέρω σχολιασμοί είναι περιττοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή