Αφιερωμένο σε όσους καλλιτέχνες, εγχώριους ή εξωχώριους, παραπονούνται ότι δεν έχουν έμπνευση.
Ιδού η "Κάμερα Ασφαλείας" του Wei Wei στο Μουσείο
Κυκλαδικής Τέχνης. Από μια σειρά "πολιτικών" έργων, δύο εκ των οποίων
είδα πριν δύο χρόνια σε έκθεση, στημένη σε πρώην φυλακή της Αβινιόν.
Συγκεκριμένα σε ένα κελί! (Collection Lambert, Prison Sainte-Anne). Πίσω ακριβώς
από το παλάτι των Παπών.
Βρίσκω εξαιρετική την ιδέα να χρησιμοποιήσει ο δημιουργός την πιο κλασικίζουσα φόρμα της πιο κλασικής τέχνης για να δουλέψει ένα αντικαλλιτεχνικό, απωθητικό θέμα: Τις κάμερες επιτήρησης. Η παράδοση μέσα από την πιο οξεία, μεταμοντέρνα ειρωνεία. Τα αγιοποιημένα σύμβολα της αστικής ρητορείας, τα "μνημεία" του δημόσιου χώρου σε μιαν αναπάντεχη ανατροπή σημασιών. Κριτική μέσα από την παραπλάνηση, την σαγήνευση του κοινού. Η ανοιχτή κοινωνία του δυτικού κόσμου έχει «ανεπαισθήτως» μεταμορφωθεί σε κοινωνία ανοιχτής επιτήρησης! Να μια ιδέα που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι εκατοντάδες μαρμαροφάγοι μας. ( Εξαίρεση ο Ανδρέας Λώλης ).
Εικάζω ότι ο Wei Wei δουλεύει αυτά τα γλυπτά μέσω
βοηθών. Βλέπετε το μάρμαρο δεν ανήκει στην κινεζική, καλλιτεχνική παράδοση. (
Άλλη μια παρανόηση: Προέχει πάντα η ιδέα. Η εκτέλεση έπεται ως φυσική συνέπεια
της πρώτης ).
Ο συνάδελφος Μεγακλής Ρογκάκος έκανε μια εντυπωσιακή φωτοκαταγραφή της μοναδικής παρέμβασης του Wei Wei στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης που «θα τρέχει» ως τον Οκτώβρη. Προκειται για την Τρίτη, διεθνών προδιαγραφών, έκθεση μετά τον Κουνέλλη και τον Mario Merz που οργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ο Wei Wei πρωτοτυπεί για, εκτός από το Μέγαρο Σταθάτου, αξιοποιεί και τους χώρους της μόνιμης έκθεσης.
Η Αθήνα έπρεπε να κάνει σημαία της αυτή την έκθεση τόσο για καλλιτεχνικούς όσο και για πολιτικούς λόγους. Ο Κινέζος ακτιβιστής βάζει ένα μουσείο μας στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία αλλά η επίσημη πολιτεία ούτε το αντιλαμβάνεται, ούτε το αξιοποιεί. Κύριε Μπαλτά, κύριε Κυρίτση καλημέρα σας.
Ο συνάδελφος Μεγακλής Ρογκάκος έκανε μια εντυπωσιακή φωτοκαταγραφή της μοναδικής παρέμβασης του Wei Wei στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης που «θα τρέχει» ως τον Οκτώβρη. Προκειται για την Τρίτη, διεθνών προδιαγραφών, έκθεση μετά τον Κουνέλλη και τον Mario Merz που οργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Ο Wei Wei πρωτοτυπεί για, εκτός από το Μέγαρο Σταθάτου, αξιοποιεί και τους χώρους της μόνιμης έκθεσης.
Η Αθήνα έπρεπε να κάνει σημαία της αυτή την έκθεση τόσο για καλλιτεχνικούς όσο και για πολιτικούς λόγους. Ο Κινέζος ακτιβιστής βάζει ένα μουσείο μας στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία αλλά η επίσημη πολιτεία ούτε το αντιλαμβάνεται, ούτε το αξιοποιεί. Κύριε Μπαλτά, κύριε Κυρίτση καλημέρα σας.
ΥΓ. 1 Πολιτισμός είναι αυτό που συμβαίνει όταν οι
επαγγελματίες του πολιτισμού προσπαθούν να οργανώσουν πολιτιστική πολιτική.
Κύριοι του Δήμου Αθηναίων Καλημέρα σας, επίσης.
ΥΓ. 2 Η φωτογραφία είναι το μέσο που θέλει να μετατρέψει τον
χρόνο σε εικόνα, να νικήσει το τώρα παγώνοντάς το μέσα στο υδαρές μέλλον.
Ανακόπτοντας τη ροή του χρόνου μέσω στατικών " θεοφανειών", μικρών
οπτικών θαυμάτων αναπαράστασης μιας αιωνιότητας που άντεξε μόνο λίγα κλάσματα
του δευτερολέπτου. Η φωτογραφία, εν τέλει, είναι μια μορφή ήττας, η αδυναμία
μας να βιώσουμε ουσιαστικά τη στιγμή, η ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να διασώσουμε
το χρόνο υποκαθιστώντας τον με εικόνες, τη ζωή με την μερική, την περιορισμένη
αντανάκλαση της. Να αναστήσουμε το συμβεβηκός σε ένα διαρκές παρόν. Να
αναστηθούμε ...
ΥΓ. 3 Μου το έδωσαν στην Θεσσαλονίκη το καλλιτεχνικό ζευγάρι Χονδρός - Κατσιάνη στην εκδήλωση του Δικτύου Αριστερών Δημοκρατών που ήμουν ομιλητής. Τίτλος του παζλ, ΒΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, Μία Λύση Υπάρχει, 1984.
Λέτε;
ΥΓ. 4 Παιδεία σε νέα μεταρρύθμιση! Με υπογραφή Φίλη.
Αυτό και αν είναι καινοτομία : Την 25η Μαρτίου τα παιδιά δεν θα κάνουν
παρέλαση, θα κάνουν σιέστα στο σπίτι. Αυτήν ακριβώς τη στιγμή του εθνικού
ξεπούληματος και της επιτροπείας να εξαφανίσουμε ως φασιστικά όλα τα σύμβολα ή
τους μύθους που θυμίζουν πατρίδα, όλες τις τελετουργίες που διαιωνίζουν τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινότητας. Στο εξής συγκίνηση για τα επιτεύγματα
της ομάδας θα αντλούν οι νέοι μόνο στα γήπεδα. Ο οπαδισμός θα είναι πλέον ο μόνος politically correct εθνικισμός.
Μας βάζουν στανικά να ξεχάσουμε μήπως κάποτε τους συγχωρήσουμε. Ο Φίλης
ξεκίνησε την περίφημη καριέρα του ως ινστρούκτορας του καθεστώτος διαχωρίζοντας
την γενοκτονία από την εθνοκάθαρση και συνεχίζει με τις δηλώσεις μετανοίας και
τα συγχωροχάρτια. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η παιδεία μας αλλά
και η κατατονική μας κοινωνία είναι η κατάργηση της πρωινής προσευχής και η
έπαρση της σημαίας. Ως συνειδητά άθεος τρέμω την απαξίωση των συμβόλων την
αντικατάσταση της μεταφυσικής από το τον ρασιοναλισμό του ασήμαντου. Οι
Συριζαίοι εναγκαλίζονται τους ρασοφόρους για μικροκομματικούς λόγους αλλά απεμπολούν
την παράδοση που αγνοούν. Τον Πεντζίκη και τον Καρούζο και τον Μοσκώφ. Τους
έμειναν ο Μπαλτάς και ο Βέλτσος.
ΥΓ. 5 Ας γίνει επιτέλους κάτι! Ας σταματήσει επιτέλους η συνεχής αυτή ντροπή των βανδαλισμών στο κέντρο της Αθήνας. Δήμος και Πανεπιστήμιο έχουν την κύρια ευθύνη για την καταστροφή. Βλέπετε, εφαρμόζουν την ηλιθιότητα του ψευτοασύλου που επιτρέπει σε κάθε παραβατικό ή ψυχοπαθή να καταστρέφει μνημεία και τη δημόσια γλυπτική στο όνομα της ... επανάστασης. Με την αστυνομία σε απόσταση και με τα δικά της προβλήματα ... εξουσίας.
Μάρμαρο και μάρμαρο! Από τον ακτιβιστή Wei Wei στους ακτιβιστές της πιο ανεγκέφαλης υποκουλτούρας |
ΥΓ. 5 Ας γίνει επιτέλους κάτι! Ας σταματήσει επιτέλους η συνεχής αυτή ντροπή των βανδαλισμών στο κέντρο της Αθήνας. Δήμος και Πανεπιστήμιο έχουν την κύρια ευθύνη για την καταστροφή. Βλέπετε, εφαρμόζουν την ηλιθιότητα του ψευτοασύλου που επιτρέπει σε κάθε παραβατικό ή ψυχοπαθή να καταστρέφει μνημεία και τη δημόσια γλυπτική στο όνομα της ... επανάστασης. Με την αστυνομία σε απόσταση και με τα δικά της προβλήματα ... εξουσίας.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ, ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ κ.ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ WEI WEI ΣΤΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Ωραία η ανθοστήλη του wei wei με την κάμερα σαν κερασάκι.
Ναι στον ακτιβισμό αλλά όταν το έργο βγει απο τον επίκαιρο δημοσιογραφικό λόγο τότε έρχεται αντιμέτωπο με τον ίδιο του τον εαυτό.
Καλείται να απαντήσει με πειστικό τρόπο και να υποστηρίξει με το μορφοπλαστικό του λεξιλόγιο το σημαινόμενο φορτίο.
Αν ο wei wei ήθελε τη κάμερα σε μάρμαρο τότε να υποθέσουμε οτι ανάθεσε τον αμφίβολο σχεδιασμό την στήλης σε βοηθό του;
Πώς αλήθεια περνάμε απο την ορίζοντια μεταλλική επιφάνεια στην ορίζοντια μαρμάρινη επιφάνεια; Πώς περνάμε απο το οριζόντιο μαρμάρινο τμήμα στην κατακόρυφη στήλη με τα διαστρωμένα σχέδια;
Και οι οξύες αιχμές των ραβδώσεων στο στήλο είναι για να παραπέμπουν σε δωρικό κίωνα;
Και τι δηλαδή; Ο παγκόσμιος πολιτισμός κορυφώνεται σε μια κάμερα;
Και η κορύφωση αυτή γίνεται στο ~ 1.70 m περίπου? Στούμπος μου φαίνεται.
κ.Στεφανιδη "...αντικαλλιτεχνικό απωθητικό θέμα η κάμερα επιτήρησης";
Το ρολόι σας σταμάτησε εκει που η τέχνη υπηρετούσε το θεούλη;
(Περιττή καθε αναφορά στην ιστορία της τέχνης)
Η υπόδειξη " να οι ωραίες ιδέες" δεν βρίσκει εφαρμογή ούτε καν στο χώρο της επιστημονικής έρευνας πόσο μάλλον στην τέχνη όπου το θυμικό μπερδεύεται γλυκά με το διανοητικό.
Και κάτι τελευταίο. Καλά είναι να ασχολείστε με αυτούς που έχουν έμπνευση.
Ο δρόμος ειναι μακρυς και πως να το κάνουμε κάποιοι σταματάνε.
ΤΟΛΗΣ ΝΙΚΟΣ
Γλύπτης
tolisnikos.bloggspot.gr
Θεσσαλονικη 7-6-2016