Ο κ. Φαμπρ ήλθε, είδε πόσο είναι διάτρητο το σύστημα πολιτισμού και απήλθε. Φέρθηκε ως καλλιτέχνης, λειτουργώντας αλληλέγγυα προς τους Έλληνες καλλιτέχνες. Αντίθετα, ο υπουργός εξακολουθητικά τους προσβάλει είτε αγνοώντας τους, είτε συκοφαντώντας τις πρωτοβουλίες τους. Αυτή η κυβέρνηση κάνει λάθος ακόμα και τα σωστά!
Η τεράστια, τώρα, συγκέντρωση των καλλιτεχνών και των διανοουμένων στην Σφενδόνη δημιούργησε νέα δεδομένα ως προς την διαμόρφωση και την διαχείριση του πολιτιστικού φαινομένου στον τόπο μας. Η πολιτεία και οι τυχάρπαστοι ή οι "αθώοι" που κατά καιρούς επιβαίνουν του ΥΠΠΟ, πρέπει να το σκεφτούν πολύ καλά, όταν αποφασίσουν ξανά κάτι τόσο αυθαίρετο και πραξικοπηματικό, κάτι τόσο ερήμην της ευρύτερης καλλιτεχνικής κοινότητας. Κάτι που στρέφεται ευθέως εναντίον όσων διαμορφώνουν το πολιτιστικό πρόσωπο του τόπου σήμερα. Επειδή δεν το διαμορφώνουν ούτε οι υπουργοί, ούτε οι παρατρεχάμενοι τους αλλά οι δημιουργοί και το έργο τους. Ο κύριος Μπαλτάς όφειλε να παραιτηθεί νωρίτερα από τον Φαμπρ γιατί εξέθεσε τη χώρα διεθνώς, σαλατοποίησε με τις πράξεις και τις ίντριγκες του το Φεστιβάλ - του οποίου η τύχη για φέτος τουλάχιστον αγνοείται -εμπλέκοντας στους σπασμωδικούς ερασιτεχνισμούς του τον ίδιο τον Φαμπρ ο οποίος αξιοπρεπώς απεχώρησε.
Έτσι έμεινε ο υπουργός πολλαπλά εκτεθειμένος παρασύροντας και τον πρωθυπουργό στην προσπάθεια του να διασκεδαστούν οι αντιδράσεις από την εξαγγελία του φλαμανδοποιημένου Φεστιβάλ. Ο Μπαλτάς διέπραξε το συνηθισμένο λάθος που διαπράττουν οι άσχετοι υπουργοί πολιτισμού: Ανακατεύτηκε στην χειραγώγηση και όχι στη διαχείριση των πολιτιστικών γεγονότων όπως είναι η αποστολή του. Όχι στην διευκόλυνση του πολιτιστικού έργου αλλά στο καπέλωμα. Υπέπεσε στον πειρασμό να λειτουργήσει ως "ειδικός" με ...Σπινόζα και ... Βέλτσο και την πάτησε πανηγυρικά. Κατάφερε να γελάνε με τις" πρωτοβουλίες" του στο εξωτερικό και να κλαίνε στο εσωτερικό. Ο Φαμπρ, παραιτούμενος στην κ. Κοσκινά που τον έφερε, έκανε μια τελευταία περφόρμανς στην Αθήνα αγνοώντας ευθέως και τον υπουργό με τους μηχανισμούς του και τον πρωθυπουργό που προσπάθησε να συνδιοργανώσει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ προσθέτοντας εκ των υστέρων και Έλληνες!!!
Ο Φαμπρ μας βοήθησε εκών άκων γιατί έφερε στην επιφάνεια το δραματικό έλλειμμα πολιτιστικής πολιτικής και άποψης αλλά και την χρόνια κακοδαιμονία της δημόσιας μας διοίκησης. Των "ειδικών" και των ανίδεων, των λειτουργικά αναναλφάβητων που την συγκροτούν.
Ενέπλακην προσωπικά στο τριμελές προεδρείο της συγκέντρωσης μαζί με την Μπρούσκου και τον Ξάφη και γιατί ήθελα να δείξω ότι δεν μονοπωλούσαν την εκδήλωση οι ηθοποιοί και επειδή πείστηκα πως δεν ήταν συντεχνιακού επιπέδου αλλά κάτι πολύ σοβαρότερο.
Γιαυτό και είναι απαράδεκτος ο κ. Μπαλτάς όταν μιλάει για λογοκρισία και ....παρεμβάσεις. Έτσι αντιλαμβάνεται τον δημόσιο διάλογο; Μάλλον αγνοεί ότι υπουργεί, δηλαδή υπηρετεί τον πολιτισμό και τους ανθρώπους και ότι δεν διοικεί μία στρατιωτική μονάδα. Όπως γράψαμε και στο ψήφισμα που συντάξαμε από κοινού " δεν διαθέτει πλέον ούτε το ηθικό ούτε το πολιτικό κύρος να εκπροσωπεί τον πολιτισμό της χώρας ".Παραιτηθείτε κ. Μπαλτά, κάντε επιτέλους μιαν αριστερή χειρονομία. Σκεφτείτε τι θα έκανε στη θέση σας ο Άγγελος Ελεφάντης. Ούτως η άλλως ευχαριστούμε Γιαν Φαμπρ!
ΥΓ 1 Επιμένω ότι είναι απίστευτη προσβολή στο πρόσωπο του υπουργού Πολιτισμού το ότι ο Φαμπρ
υπέβαλε την παραίτηση του στην Κατερίνα Κοσκινά (! ) νεοδιορισθείσα
διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και όχι στον Μπαλτά που τον
διόρισε! Το πουλόβερ ξηλώνεται και το παρασκήνιο αποκαλύπτεται ...
Η
θέση πλέον του σκιώδους υπουργού είναι αξιοθρήνητη. Ελπίζω τουλάχιστον
αυτός να μην υποβάλει την δική του παραίτηση στην Κοσκινά. Ας την
υποβάλει απευθείας στον Ταγματάρχη!
ΥΓ. 2 " Θα μπορούσε να λειτουργήσει το Φεστιβάλ σε μια χώρα που δεν λειτουργεί; " αναρωτιέται η Καθημερινή. Ο Φαμπρ αποκάλυψε πάλι αυτά που γνωρίζουμε χρόνια οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ: τις παθογένειες ενός Συστήματος προσωποκεντρικού, αδιαφανούς, κομματικοποιημένου, αναξιοκρατικού, βαθιά εσωστρεφούς και συντηρητικού αλλά συγχρόνως επικίνδυνα αφελούς και έτοιμου να παραδοθεί στην όποια άνωθεν αυθεντία. Αμαχητί. Τσίπρας και Μπαλτάς θεώρησαν ότι ο Φαμπρ είναι ο Λαζόπουλος ή, έστω, ο Τσουκαλάς. Ο Φαμπρ όμως λειτούργησε ως καλλιτέχνης προς καλλιτέχνες.
ΥΓ. 3 Ρε Αλέξη πως τους μάζεψες όλους αυτούς! Ο Δούρος, ο Δούρειος Ίππος του Συστήματος, ας πάρει την κατάσταση στα χέρια του! (Φωτό από την προχτεσινή διαμαρτυρία).
ΥΓ. 2 " Θα μπορούσε να λειτουργήσει το Φεστιβάλ σε μια χώρα που δεν λειτουργεί; " αναρωτιέται η Καθημερινή. Ο Φαμπρ αποκάλυψε πάλι αυτά που γνωρίζουμε χρόνια οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ: τις παθογένειες ενός Συστήματος προσωποκεντρικού, αδιαφανούς, κομματικοποιημένου, αναξιοκρατικού, βαθιά εσωστρεφούς και συντηρητικού αλλά συγχρόνως επικίνδυνα αφελούς και έτοιμου να παραδοθεί στην όποια άνωθεν αυθεντία. Αμαχητί. Τσίπρας και Μπαλτάς θεώρησαν ότι ο Φαμπρ είναι ο Λαζόπουλος ή, έστω, ο Τσουκαλάς. Ο Φαμπρ όμως λειτούργησε ως καλλιτέχνης προς καλλιτέχνες.
ΥΓ. 3 Ρε Αλέξη πως τους μάζεψες όλους αυτούς! Ο Δούρος, ο Δούρειος Ίππος του Συστήματος, ας πάρει την κατάσταση στα χέρια του! (Φωτό από την προχτεσινή διαμαρτυρία).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου